I dag giver jeg dig en artikel relateret til Adwords, en meget vigtig del af digital markedsføring, der altid skal overvejes i de fleste projekter.
Før du afslører et af de trin, man gør adwords-kampagne er mere som en goring til brystet end en digital marketingstrategi, vil du tillade mig at fortælle dig en nylig anekdote, der vil afsløre, hvor flot du skal tråde, når du implementerer denne type SEM-kampagne.
Lad os forstille at vi vil gerne implementere en SEM-strategi i Google Adwords for et lydisoleringsfirma i Spanien. Vær i minde at ingen kampagneindstillinger slået til Google adwords Det er 100% perfekt, men det er nødvendigt at opretholde en konstant optimering efter implementering baseret på konkurrenternes udvikling og miljø, som konstant ændrer sig.
For at oprette og optimere den lydisolerede virksomheds kampagne bruger vi (hvis vi har det) det tidligere erfaring, de nøgleord, vi ved fungerer, og en lang liste over negative søgeord, der ville udelukke udseendet af vores annoncer til uønskede søgninger. For eksempel hvis klienten advaret os om, at virksomheden ikke udføre lydisolering til boliger, men at projekterne er orienteret mod forretnings- og industriområdet.
Med negative søgeord undgår vi klik for ord som “lydisolerede værelser“Eller”lydisoleret hus“, Men pas på! Google i løbet af få dage kan afsløre et antal søgeord, der bliver brugt af brugere, der udløser vores annoncer på en upassende måde, nemlig:
lydisoleret papegøje bur, lydtæt min kone, lydisoleret sex, lydisoleret toilet
Det er klart, at når nogen desperat søger efter noget, trækker de Google, og det er sikkert, at nogen på denne lille planet allerede har løsningen.
Dette fører os til to konklusioner
- Opret en kampagne i Google adwords At opnå resultater fra en Google Adwords-kampagne er ikke det samme som at få resultater. For at konfigurere det skal du bare gøre klik i “Næste”, “Næste”, “Næste”, “Næste” … at udnytte vil være noget andet.
- Google vil ikke give os noget, det er mere, hvis det kan starte et klik, uden tvivl vil det.
Derefter afslører jeg nogle af de gebyrer, som dine penge går til i Google AdWords-kampagner, og hvis du kontrollerer dem, kan du spare op til 50% af din AdWords-investering.
Alle de 3 fejl man bør undgå
Så slut med al den sladder, lad se fejl vi relaterede i starten af indlægget.
1. Konfigurér placeringsindstillingerne korrekt.
I fanen Indstillinger > Steder > Stedmuligheder
Denne mulighed vises ikke for første gang at du opretter en kampagne, vises den, når kampagnen er oprettet, og med en standardkonfiguration, der er en rigtig tæve.
Som standard er indstillingen markeret:
“Personer, der befinder sig på eller viser interesse for dine målrettede steder (anbefales)”
Google forklarer det på denne måde og anbefaler det også: Din annonce kan vises for alle, der sandsynligvis fysisk er på dit målretningswebsted. Din annonce kan også vises for alle, der viser interesse for din målretningsplacering. Brugere kan vise interesse gennem de termer, de bruger i søgninger, det indhold, de ser online, uanset om de for nylig har været et sted eller på andre måder.
Med andre ord kan en person, der er i Odense, der bor i Odense, og som tilbragte et par dage i Skagen i sommer og har brug for en låsesmed i dag, blive perfekt påvirket af annoncer fra en låsesmed, der arbejder i Skagen. Bare for at være i kontakt med dette sted forbeholder Google sig retten til at tilbyde annoncer fra den stakkels låsesmed, der hverken rejser til Odense eller har sin kampagne godt opsat.
Jeg har set utallige CPC-kampagner (cost-per-click) med territorial segmentering i Spanien, der modtager klik fra lande i Sydamerika.
Som et eksempel vil jeg fortælle dig, at kun USA har 11 byer ved navn Madrid. Dette betyder, at vores annoncer påvirker brugere med interesser i byer med samme navn, uanset om de søger tjenester i den spanske hovedstad eller ej; det er ikke noget.
Derfor er den optimale indstilling:
“Personer, der befinder sig eller ofte befinder sig på dine målrettede steder”
På denne måde vil vi sikre, at vores potentielle kunder er inden for vores naturlige marked.
Jeg har set nogle AdWords-eksperter manuelt udelukke alle lande i verden fra kampagnen og identificere “udenjordisk trafik” i deres kampagner, fordi de ikke ved, hvor eller hvorfor disse besøg kommer fra.
For at tage højde for en lille undtagelse; Dette er kampagner, der inkluderer mobile enheder. Der er operatører, der registrerer internetadgang fra mobile terminaler andre steder end de rigtige, fordi deres IP’er tildeles i andre byer. Det kan være, at en mobil placeret i Skagen vises på internettet fra Odense i realtidspanelet i Google Analitycs.
Dette betyder, at denne bruger vil blive ekskluderet fra en segmenteret kampagne for Skagen, fordi han teknisk set får adgang fra Odense; vi ville miste denne trafik. Dette sker normalt, hvis vi hyper-segmenterer territorialt i små, isolerede lokaliteter eller med udvekslingscentre langt fra vores segmenteringsområde.
2. Computere, tablets og mobile enheder
I lighed med den tidligere anbefaling skjuler Google den måde, hvorpå du kan målrette dine kampagner mod computere, tablets eller mobile enheder, selv på de fleste faner.
Hvis vi mener, at en stor del af Googles indtægter leveres af Google Adsense, Google Displaynetværket, og at mange af disse klik stammer fra mobilterminaler på en ufrivillig eller tilfældig måde, forstår vi, at Google ikke betaler for meget interesse i, at annoncører deaktiverer AdWords. kampagner til mobile terminaler.
Det samme sker med søgemaskinkampagner, da Google tilbyder søgemaskinen til andre partnere som ASK, AOL, Youtube eller Google Maps, hvor din fejl lægger fingeren på en annonce, når du bruger din mobiltelefon. På samme måde tillader Google ikke søgekampagner kun at målrette mod mobile terminaler end computere, fordi disse kun er opkaldskampagner.
Hvad angår hvordan man udelukker mobilenheder fra Google Adwords-søgekampagner, forklarer jeg det for dig:
Gå til fanen Enheder (under Indstillinger)
I denne fane er der i kolonnen Budjustering, der svarer til mobile enheder, en linje, der er ukendt, hvad det er. Klik på det, og et vindue åbnes magisk.
Vælg Reducer bud, og skriv: 100%
Dette gør intet andet end at reducere budget på mobilterminaler med 100%, det tilføjer “0”, og derfor udløses vores annoncer ikke for disse enheder. Jeg har ikke fundet i al Google Adwords-hjælp, hvor den forklarer, hvordan man gør det.
Hvornår skal vi ekskludere mobilenheder fra søgekampagner?
- Når landingssiden ikke er perfekt optimeret til mobile enheder. Husk en ting: Hvad du sælger i en SEM-kampagne er ikke annoncerne, men destinationssiderne.
- Når det produkt eller den tjeneste, der skal reklameres for, ikke er genstand for søgningen fra en mobilterminal. For eksempel: “eksportører af appelsiner”
Hvis emnet for kampagnen reduceres til et forretningsomfang, bliver vi nødt til at opgive ideen om at publicere på mobile enheder, da disse søgninger med mulighed for konvertering sandsynligvis udføres fra en kontormaskine.
Eksempler på kampagner, der fungerer godt på mobiltelefoner: restauranter, taxaer, 24-timers tjenester, lokationstjenester, app-downloads, kampagner og specifikke tilbud …
Ved at omsætte disse to tip i praksis stopper du en større euro-blødning, men hvis du stadig bløder, er der stadig mere …
3. Jeg forbyder dig strengt at bruge søgeord, der matcher bredt.
Som du ved, er der fire typer søgeordsmatchning i Google Adwords: Fleksibel matchning, Modificeret fleksibel matchning, Sætningsmatching og eksakt matchning. Jeg vil fokusere på bred match:
Hvis du bruger et nøgleord som -køb stol- og du bruger det efter aftale, vil Google aktivere dine annoncer for brugere, der ikke kun vil købe stole, men også lænestole, lænestole, lænestole, sofaer, skammel, og hvis du skynder mig til “sengebord”.
Når du bruger en bred kamp Google aktiverer dine annoncer for det ord, for køn og antal variationer (stole, lænestole), for synonymer eller relaterede ord (sæde, trone, skammel), i en hvilken som helst rækkefølge (stol køb) og til små stavefejl eller stavefejl.
Det kan virke sjovt, men det er en verden at tilbyde en spisestol til en bruger, der leder efter en toiletskål eller en trone.
Pas på fleksibel overholdelse, som indlæses af Google-teknikere.
Der er mange teknikker til tilslutning klik bløder og budget i kampagner Google adwords uden at skulle analysere absolut noget, bare at vide, hvordan værktøjet fungerer. Jeg håber, at disse 3 hjælper dig med at forbedre dine kunders investeringer.