Det hedder EdgeRank og det bliver ikke bedre fordi du tilføjer siden til lister eller modtager deres nyheder

edgerank

Har du nogensinde set en side som skrev:

“DEL VENLIGST!!! Hvis du vil modtage opdateringer fra din foretrukne sider, skal du fra din personlig profil klikke på tandhjulet til højre og vælge “Føj til interesselister”

Ja, du har sikkert set det, og har muligvis tænkt: er det sandt? Ja men, hvad betyder det at blive tilføjet på en liste?

Foejtilinteresselister

Med denne handling får du tilføjet en side på en liste. Hvis du besøger Facebook lister så er det effektiv men… Bruger du Facebook lister? Til dem som ikke kender til deres eksistens, det drejer sig om en ny funktionalitet som så lyset i marts 2012 og som ligner meget vennelister (en selvstændig news feed hvor du kan organisere forskellige typer indhold).

Måske har du også set denne her:

“Undgå at gå glip af de vi skriver, hvis du vil være godt informeret, gå ind på siden og klik på “Få notifikationer”

Notifikationer

Er det rigtigt? Ja, men er det virkelig det du ønsker?. Når du vælger at få notifikationer fra en side vil du modtage en besked hver eneste gang siden bliver opdateret på Facebook!

Hvor mange sider følger du? Kan du forestille dig du får en besked hver gang en side bliver opdateret? Ifølge en undersøgelse fra Extract Target, 44% af mennesker holder op med at følge et mærke fordi de skriver for tit, og 43% fordi de følger sig bombarderet med beskeder:

unfollowreasons

Hvorfor får min fans ikke min sideopdateringer?

Det hedder EdgeRank, og det er en algoritme som Facebook har lavet der bestemmer om dit indhold er interessant for fans og om det vil dermed fremkomme i deres news feed. Du skal regne med at kun 15% af din fans ser dine posteringer og kan dermed forbedres:

1.- Tjek hvor mange mennesker ser dine posteringer.

2.- Undersøg nye måder som kan skaffe flere besøg til dine posteringer

Man har altid været overbevidst om billeder er det indhold med mest rækkevide.

EngagementSB

Men EdgeRank Checker har præsenteret for nylig nogle grafer som viser at status opdateringer er dem som har størst spredningspotentielle.

ERC_MedianReach_Oct12

De sidste data vi har om EdgeRank påstår følgende punkter er de vigtigste:

1. Historik på engagement (affinity)

De bruger de data de har før interaktionen til at udregne om du vil synes godt om det nyt indhold.

2. Engagement total (sum af engagement)

Det hænger sammen med det antal mennesker som ignorere dit indlæg. Negativ kommentarer ved opdateringer har også sin indflydelse.

3. Historik på type indhold

Det er vigtigt at vide hvad for en type indhold din fans holder af (det kan du ved at brug link forkortere og udregne CTR når du lægger et link ind).

4. Negative kommentarer

Disse sider som har fået negative kommentarer og klager vil kunne mærke det på deres rækkevide. Der er snak, for første gang, om en kvalitetsmåling af siderne (ligesom Googles PageRank)

Anbefalinger? Brug call to action, prøv forskellige formater, undgå at postere bare fordi og mål alt. Når du føler du er faldet ned i et hul fordi der er næsten ikke nogen som ser dine posteringer så kan du altid promovere dem: jo flere besøg, jo flere muligheder for kommentarer, og det har direkte indflydelse på din EdgeRank.

Men det vigtigst er: hold dig ajour med alt nyt der sker omkring EdgeRank.

Silvia

By Silvia

Jeg har 8 års erfaring som selvstændigt webudvikler, især med Wordpress, e-commerce og skræddersyet systemer udviklet i php, med og uden frameworks som Codeigniter.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Ved fortsat at bruge webstedet accepterer du brugen af cookies. mere information

Cookie-indstillingerne på dette websted er angivet til "Tillad Cookies" for, at give dig den bedst gennemgang og oplevelse af siderne. Hvis du fortsætter med at bruge webstedet uden at ændre dine Cookie indstillinger eller du klikker på "Accepter" nedenfor så samtykke du til dette.

Luk